ayli_mas2

Θέμα: ” Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας”.

Συντονιστές Καθηγητές:
Μαυρίδου Γεωργία & Τουλούπας Δημήτριος

- Σκοπός του προγράμματος – Εξέλιξη του προγράμματος :

1. Ερωτηματολόγιο που απευθύνεται στους γονείς
2. Ερωτηματολόγιο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς
3. Ερωτηματολόγιο που απευθύνεται σε μαθητές
4. Φωτογραφίες από την δενδροφύτευση
5. Video από την δενδροφύτευση.
6. Παρουσίαση – Συμπεράσματα

- Η περιβαλλοντική ομάδα αποτελείται από 26 μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Β1 και Β2 του σχολείου μας.

- Σκοπός του προγράμματος :

Η διαμόρφωση του σχολικού μας περιβάλλοντος και ιδιαίτερα της αυλής με τρόπο που να διευκολύνει την κοινωνική αλληλεπίδραση των μαθητών, τη βιωματική μάθηση αλλά και να ενισχύσει το σεβασμό του παιδιού προς τη φύση και το σχολικό χώρο καλλιεργώντας περιβαλλοντική συνείδηση.

Ειδικότερα αποσκοπεί στην αισθητική και λειτουργική βελτίωση της αυλής του σχολείου μας ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις σύγχρονες απόψεις για την αγωγή και εκπαίδευση.

Επιμέρους στόχοι του προγράμματος:

* Να συλλέξουν στοιχεία, οι μαθητές, από διάφορες πηγές όπως η βιβλιοθήκη του σχολείου, η βιβλιοθήκη του Δήμου και το διαδίκτυο.
* Να οργανώσουν τα παιδιά έρευνα δημοσκόπησης που απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς συντάσσοντας σχετικό ερωτηματολόγιο.
* Να συνεργαστούν, οι μαθητές, με φορείς και ιδιώτες της περιοχής που μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων τους όπως με το Δήμο, με το σύλλογο γονέων, με φυτώρια, με γεωπόνους, με μηχανικούς.
* Να κατασκευάσουν μακέτα του σχολικού κήπου με τη βοήθεια του μαθήματος της τεχνολογίας.
* Να συντάξουν ένα τουλάχιστον άρθρο για την τοπική εφημερίδα, σχετικό με την εργασία τους.
* Να συμμετέχουν οι μαθητές στον επανασχεδιασμό της σχολικής αυλής ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία της μάθησης και να γίνει πιο ευχάριστη η παραμονή τους στο σχολείο.
* Να γνωρίσουν τα παιδιά βασικές έννοιες που αφορούν τη φύση όπως η Βιοποικιλότητα…
* Να γνωρίσουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης, μέσα από παρατήρηση, διερεύνηση και ερμηνεία διαφόρων βιολογικών φαινομένων που έχουν σχέση με το φυσικό περιβάλλον.

Μέθοδοι :

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν οι εξής εκπαιδευτικοί μέθοδοι:

* Μέθοδος εφαρμογής σχεδίου ( μέθοδος project)

Περιλαμβάνει αυτοοργάνωση σε ομάδες, υλοποίηση των δράσεων του σχεδίου, ανταλλαγή πληροφοριών, συζητήσεις, αλληλοβοήθεια, αυτοαξιολόγηση.

* Διάλεξη

Θα εφαρμοστεί όπου κρίνεται αναγκαίο για την αποσαφήνιση διαφόρων εννοιών.

* Έρευνα δράσης (Επισκόπηση)

Αφορά τη διεξαγωγή έρευνας δημοσκόπησης με σύνταξη ερωτηματολογίων που απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

* Επισκέψεις μελέτης

Προβλέπεται επίσκεψη στο οικολογικό πάρκο Κρύας Βρύσης, παρακολούθηση περιβαλλοντικών μονοπατιών κ.α.

Ερωτηματολόγια

Ερωτηματολόγιο για γονείς docx
Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς docx
Ερωτηματολόγιο για μαθητές docx

 

Παρουσίαση

Παρουσίαση docx

 

Φωτογραφίες

 

Video

 

Video wmv-icon