ayli_2014_600

Θέμα: ” Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας”.

Συντονιστές Καθηγητές:
Μαυρίδου Γεωργία & Πρασσάς Ελευθέριος

- Σκοπός του προγράμματος – Εξέλιξη του προγράμματος :

Η διαμόρφωση του σχολικού μας περιβάλλοντος και ιδιαίτερα της αυλής με τρόπο που να διευκολύνει την κοινωνική αλληλεπίδραση των μαθητών, τη βιωματική μάθηση αλλά και να ενισχύσει το σεβασμό του παιδιού προς τη φύση και το σχολικό χώρο καλλιεργώντας περιβαλλοντική συνείδηση.

Ειδικότερα αποσκοπεί στην αισθητική και λειτουργική βελτίωση της αυλής του σχολείου μας ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις σύγχρονες απόψεις για την αγωγή και εκπαίδευση.

Η σημασία της καθαριότητας στην αυλή
Φυτεύσεις, βιοκλιματικός σχεδιασμός
Δημιουργία κατασκευών και υπαίθριων παιχνιδιών
Ανακύκλωση συσκευασιών και οργανικών υλικών

- Η περιβαλλοντική ομάδα αποτελείται από 16 μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Γ1 και Γ2 του σχολείου μας.

Επιμέρους στόχοι του προγράμματος:

- Γνωριμία με βασικές έννοιες που αφορούν τη φύση όπως η βιοποικιλότητα.
- Γνωριμία με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης, μέσα από παρατήρηση, διερεύνηση και ερμηνεία διαφόρων βιολογικών φαινομένων που έχουν σχέση με το φυσικό περιβάλλον.
- Να συλλέξουν στοιχεία από διάφορες πηγές όπως η βιβλιοθήκη του σχολείου, η βιβλιοθήκη του δήμου και το διαδίκτυο.
- Συμμετοχή στον επανασχεδιασμό της αυλής ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία της μάθησης και να γίνει πιο ευχάριστη η παραμονή τους στο σχολείο.
- Κατασκευή μακέτας του σχολικού κήπου με τη βοήθεια του μαθήματος της τεχνολογίας.
- Σύνταξη ενός τουλάχιστον άρθρου στην τοπική εφημερίδα, σχετικό με την εργασία τους.
- Συνεργασία με φορείς και ιδιώτες της περιοχής που μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων τους όπως με το δήμο, με το σύλλογο γονέων, με το δασαρχείο και με φυτώρια.
- Ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών καθηγητών.

Μέθοδοι :

Θα ακολουθηθούν σχέδια συνεργατικής έρευνας – μέθοδος project καθώς δίνουν στους μαθητές τη δυνατότητα να εργαστούν ομαδικά για την επίτευξη ενός στόχου χρησιμοποιώντας ένα ευρύ σύνολο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων (οργάνωση σε ομάδες, συλλογή και ανταλλαγή πληροφοριών, συζητήσεις, αλληλοβοήθεια, υλοποίηση των δράσεων του σχεδίου, αυτοαξιολόγηση).
Επίσης επισκέψεις μελέτης σε αυλές άλλων σχολείων της περιοχής.

Συνεργασίες:

Α. Με τη δημοτική αρχή και συγκεκριμένα με την τεχνική υπηρεσία που ασχολείται με τη διαμόρφωση των ανοιχτών χώρων του δήμου.
Β. Με το δασαρχείο προκειμένου να προμηθευτούμε δενδρύλλια, θάμνους και ποώδη φυτά.
Γ. Με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τις εργασίες στην αυλή.

 

Έντυπα:

Σχέδιο υποβολής προγράμματος docx
Συμμετέχοντες μαθητές docx

 

Παρουσίαση

Παρουσίαση docx

 

Φωτογραφίες

 

Video

 

Video wmv-icon